La Fundación Prevent se adhiere a la red de colaboradores de HelpEmpresa.

La Fundació Prevent s’adhereix a la xarxa de col·laboradors de HelpEmpresa

La Fundació Prevent, entitat que treballa per facilitar la inclusió laboral de les persones amb discapacitat, s’ha adherit a la xarxa de col·laboradors de HelpEmpresa, el servei que ajuda a fer les empreses més resilients i a evitar-ne el tancament, per fomentar el creixement del teixit empresarial del territori.

L’acte de signatura del conveni de col·laboració va tenir lloc el dimecres 22 de maig, a la seu de HelpEmpresa al 22@ de Barcelona. A la trobada hi van assistir Montserrat Moré, directora de la Fundació Prevent; Oriol Alba, secretari general de la Cecot; Laura Sallent, directora de HelpEmpresa; Gemma Lope, directora de comunicació de la Fundació Prevent.

La finalitat d’aquesta col·laboració es basa en disseminar els serveis de HelpEmpresa entre els usuaris dels programes de foment de l’emprenedoria de les persones amb discapacitat de la fundació, així com els seus recursos i mitjans.

Fruit d’aquesta adhesió, les persones que la Fundació Prevent derivi a HelpEmpresa podran rebre atenció i acompanyament personalitzat, sense cap cost per a elles, tant si volen consolidar i fer créixer el seu negoci com fer-ne un tancament ordenat.

Les empreses que hi participin obtindran d’un diagnòstic complet de la seva empresa, realitzat amb eines d’alerta primerenca que emanen de la xarxa europea Early Warning Europe, de la qual la Patronal Cecot n’és membre fundador. En base a aquest diagnòstic es proposarà a la persona empresària un itinerari a seguir, amb la finalitat de fer créixer i fer més resilient la seva empresa.

Impulsar el servei de HelpEmpresa i facilitar-ne els recursos a les persones emprenedores i empresàries de la Fundació Prevent, són els objectius d’aquest conveni.

HelpEmpresa és un servei de la Patronal Cecot, que des de l’any 2021 ha atès a més de 805 empreses, majoritàriament a la província de Barcelona. Actualment, el servei compte amb 22 experts en l’àmbit legal, econòmic i financer, entre altres. A més, col·labora amb 18 entitats arreu del territori.

Els programes de foment de l’emprenedoria de la Fundació Prevent tenen, des de 2014, l’objectiu fer de l’emprenedoria una opció de vida per les persones amb discapacitat. Durant aquest temps han format a 283 emprenedors i han acompanyat 110 projectes dels quals 94 s’han constituït com empresa.

L’acord signat entre les dues entitats significa sumar esforços, informació i recursos per augmentar el rendiment d’un servei que permet el creixement i la consolidació de les empreses, així com evitar-ne el tancament, tal com s’ha demostrat en aquests anys de funcionament del programa.